Harman Kardon BDS 370

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon BDS 370 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Dave 09-02-2018

Slechte ervaring

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Ik heb de BDS370 in 2014 gekocht. In 2016 is de subwoofer voedingsprintplaat kapot gegaan en gerepareerd. Deze week is de subwoofer voor de tweede keer kapot gegaan en dan wel met dezelfde heuvel (voedingsprintplaat dus)

Pluspunten

• Mooi van vorm
  • Makkelijk bediening

Minpunten

• Slecte subwoofer
  • Hooge reparatiekosten

Debby 01-03-2017

Slechte apparatuur in 4 jaar 2 x kapot

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Product met zeer goed geluid. Helaas de eerste keer na een jaar kapot en nu weer kapot. De kwaliteit is dus om te huilen. Garantietermijn vervallen kan zo de prullenbak in (voor ons destijds zo'n 1000 euro) .

linenart 09-11-2016

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Mede op basis van de reviews op deze site welke toen in 2013 beschikbaar waren, heb ik besloten over te gaan tot de aanschaf van deze HK BDS370 set. In tweede instantie ook voor de geluidskwaliteit omdat ik een " goedkopere Bose installatie" wilde hebben.
Gelijk op de eerste dag na het uitpakken en aansluiten kon ik al terug naar de winkel met een defecte subwoofer. Kreeg een nieuwe mee en die werkte wel. Toen na 5 maanden las de speler geen enkele cd/dvd/bleuray meer. Onder garantie is dit gerepareerd, echter nu na amper 2 en half jaar wederom hetzelfde probleem, leest geen cd/dvd/bleyray meer.
Nu zal dit waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat er geen laatje inzit maar een soort brievenbus met kleine borstels als bescherming tegen stof maar dit werkt dus voor geen meter. Harman Kardon gecontacteerd en die zeggen: maak maar schoon met een lensreiniger. Dit werkt dus ook niet en dan moet ik hem opsturen ter reparatie (en zeker zelf de kosten voor vervanging gaan betalen). Nou ik dacht het niet !
Ik hoorde van diverse verkopers inmiddels dat dit een bekend probleem is bij Harman Kardon: de set is wel goed maar de belurayspelers zijn van slechte kwaliteit.
Voor mij is 1 ding zeker: ik hoef NOOIT meer een Harman Kardon !

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• infrieure kwaliteit
  • slechte after sales

m 22-09-2016

HK BDS 370: prul

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Vanaf de aankoop al problemen gehad met lezen blu ray, daarna las apparaat ook geen dvd's meer en op gegeven moment ook geen cd's meer. Uitwerpen cd's lukte ook niet meer. Altijd wel kunnen oplossen door apparaat uit en aan te zetten maar op gegeven moment werkte dat ook niet meer. Buiten garantieperiode. Kosten om te maken EUR 350,-...

Minpunten

• doet het gewoon niet

harman cardon 24-01-2014
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Wat een K ding.Is al twee keer terug geweest voor reparatie omdat de dvd blue ray het niet meer deed.En dat binnen twee jaar.Er werd ons vertelt door de verkoper dat dit je van het was.Dus niet voor ons.En dit voor maar slechts 1000 euro.

Johan 22-10-2015

Hoi bij mij pressies het zelfde verhaal, het is een bekend verhaal bij Harman Kardon, voor zoveel geld china troep!!!! super slechte kwaliteit geluid is ook slecht ook na de update

chiel63 24-12-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Dacht met deze set een iets goedkoper alternatief te hebben gevonden voor mijn duurdere Bose installatie. Het ding (gekocht in januari 2013) heeft sinds de aankoop de neiging stil te vallen. Dit gebeurd bij reclame wissels maar ook midden in een journaal uitzending of ander programma. Soms moet de installatie opnieuw worden opgestart om weer geluid te hebben. Tevens (ik weet dat het een vergelijk met een duurdere installatie is) vind ik het geluid niet echt mooi. Zo is bijvoorbeeld de muziek teveel overheersend t.o.v. de stemmen en moet je het apparaat soms gewoon hard zetten om alles te verstaan. Harmon Kardon zelf doet niets en verwijst alleen maar naar de dealer die de installatie heeft verkocht.

chiel63 13-04-2014

Na ruim een jaar en vier reparatiebeurten heeft Foto klein uiteindelijk besloten om de installatie terug te nemen en heb ik mijn aankoopbedrag terug. Uiteindelijk goed afgehandeld maar dat duurt dat wel 14 maanden. Service is dus voor verbetering vatbaar en ik ben genezen van mijn HK avontuur. Nooit meer

EMQTM 01-04-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Absoluut mee eens wat er in alle vorige reviews is geschreven, super ding maar toch heb ik een minpuntje.
De ventilator is goed hoorbaar en dat wordt soms irritant.
Dit had beter gekund.

koination 31-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Ik heb deze set nu een jaar, vind het een super apparaat.
Ik heb alleen 1 probleem ondervonden, mijn eerste set zei na 8mnd elke keer als ik er een dvd in deed ''no disk'' zowel orginele als gebrande en soms pakte hij wel maar soms ook 10-20x niet terwijl hij blue-ray in 1x pakt.

ik heb het apparaat 5mnd geleden geruild voor een nieuwe en krijg hetzelfde probleem weer H&K gebeld en die zeiden dat ik een update moest doen.
Update gedaan maar haalde niets uit.
Ik ga dus z.s.m. weer terug, maar zijn er mensen die dit ook ondervonden hebben?

kan namelijk nergens problemen of iets vinden over de bds370

Robert Frerix 21-01-2016

Ik heb gisteren mijn apparaat teruggebracht met precies hetzelfde euvel "no disk"
Wordt ter reparatie aangeboden zal mij benieuwen.

M.F. Hansmann 12-05-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

home cinema set geeft een optimaal geluid. Gebruik hem
icm samsung led tv. Zit mooi strak in de piano lak en oogt perfect. afstandsbediening overzichtelijk en
gebruik eenvoudig. Zeker het gebruik van blu-ray is
super.Radio en CD-speler wat minder, maar wel behoorlijk.

zlatan9 31-07-2012

Beste M.F. Hansmann,

Ik heb deze set ook en gebruik hem in combinatie met de Samsung UE46D8000. Bij mij loopt alleen het beeld iets achter op het geluid, zowel bij HDtv als Bluray/DVD. Heel irritant, zeker omdat je via Lip Synch alleen het geluid kunt versnellen wat het verschil alleen maar groter maakt. Heb jij hier geen last van?

Robin_ned 31-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Ik heb de set sinds 2 weken in bezit en hij bevalt me uitstekend. Zeer makkelijk aan te sluiten en zeer uitgebreide aansluitmogelijkheden door de diverse aansluitingen. Ik heb alle apparatuur o.a. Playstation 3 en KPN interactieve televisie aangesloten via de HDMI ingangen van de BDS 370. Dit werkt heel gemakkelijk doordat je alles kan bedienen via de afstandbediening van de Harman Kardon en er maar een HDMI kabel naar je TV loopt. Alleen de aan- en uit knop van de TV heb je nog nodig en laat je die nu op aparte TV knop van de afstandsbediening van de BDS 370 kunnen programmeren, handig !. Waar ook over nagedacht is dat als je de TV (heb een Samsung LE40M86BD uit 2007) uitzet, de BDS 370 ook automatisch uitgaat. Kun je nooit de set per ongeluk vergeten uit te zetten. Over beeld en geluidskwaliteit kan ik kort zijn; gewoonweg super !. Blu Ray is natuurlijk fenomenaal, maar gewone dvd's worden ook zeer mooi weergegeven en ge-upscaled naar 1080P. Alle formaten geluid denderen de boxen uit met als hoogtepunt natuurlijk, DD5.1, DTS en DTS Master audio, weergaloos !. Door de 200 watt actieve subwoofer dendert het geluid je kamer in. Leuk voorbeeld om te proberen is de Blu Rays van Transformers 1-2-3 met DD5.1/DTS geluidsspoor ;-). Daarbij zit de set verpakt in een zeer mooi vormgegeven pianolak jasje. Leuk detail is de grote witte verlichte ring om de volumeknop (welke je overigens ook gewoon uit kunt zetten mocht je hem niet mooi vinden). Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen, maar hij voelt solide aan, is geruisloos (ventilator) en met verschillende merken gebrande DVD-R's en CD's heeft hij geen enkel probleem om deze te lezen. Al met al een superset met zeer veel mogelijkheden en een aanraderspredikaat waardig !.

Piet370 31-01-2012

Hallo Robin,
Ik heb ook inter actieve TV van KPN aangesloten op de BDS370 via HDMI. Alleen het beeld en geluid lopen niet synchroon. Verder maak ik gebruik van Smart TV. Dat loopt niet via de BDS370 en dus moet je het geluid van de TV weer gebruiken. Is hier ook een oplossing voor?

paul 11-01-2016

Kun je mij svp aangegeven hoe ik de witte ring om de volumeknop kan uitzetten.
bvd,
pauldej

Harmank2012 22-01-2012

Hallo Robin heb ook zo'n set aangeschaft en werkt prima een heerlijk geluid , jou review klopt helemaal.
je had het over de verlichte ring om de volumeknop dat je die kon uitzetten, hoe doe je dat want ik vind dat inderdaad wat irritant omdat die in het zicht staat.

b.v.d voor je reactie

marco3111 02-01-2012

BesteRobin,

Ik ben van plan om deze set aan te schaffen maar vraag me alleen af hoe de KPN Xperia Box aan te sluiten op de Harman Kardon. Is 1 hdmi kabel van de Xperia box naar de hdmi poort van de HK voldoende ? En laat je dan vervolgens 1 hdmi kabel van de hdmi-ARC poort naar de tv lopen ?

mvg,
Marco

Miss Do 14-12-2012

Beste Robin,

ik wil de Harman Kardon gaan aansluiten. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe dat moet.
De CAI sluit ik aan op mijn UPC box.
vervolgens heb ik een optische kabel die dan naar de HK gaat. (ipv een HDMI)Deze filtert dan het geluid, juist?
Ga ik dan vervolgens rechtstreeks van de UPC met een HDMI naar de TV?
Maar wat als je dan bijv een DVD wilt afspelen, via welke kabel gaat dan het beeld van de HK naar de TV? (via nog een andere HDMI?)
of moet ik het "anders" doen zodat er maar 1 HDMI naar de TV hoeft?

robin_ned 09-01-2012

Beste Marco,

Je kunt de KPN Interactieve Televisieontvanger rechtstreeks aansluiten op de HK d.m.v. een hdmi kabel. Het beeldsignaal gaat dan naar je TV en de audio wordt eruit gefilterd en gaat naar de HK.

Groet,
Robin

Renzo72 10-01-2012

Beste Robin,

Ik wil ook deze (mooie) HarmanKardon set te kopen. Echter heb ik nog wat vraagjes, ik hoop dat jij die kunt beantwoorden:
- je hebt je PS3 via HDMI aangesloten op de HarmanKardon, maar gaat dan het beeld via de HDMI uitgang naar je televisie en het geluid via de HarmanKardon?
- ditzelfde zou ik ook met mijn ziggo HD ontvanger willen, maar kan die dan ook via HDMI de HarmanKardon in en via de HDMI uitgang naar de televisie?

Als ik het goed begrijp is de HarmanKardon set dan het 'centrum' van alle apparatuur?

Bedankt alvast voor je reactie!

Renzo

Rianne 54 29-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Na twee dagen in bezit te hebben ging het al mis,de subwoofer stuk en de receiver.
Receiver maakte een brommend geluid bij het aanzetten en deed het nog wel maar de subwoofer gag geen krimp.
Dus deze set terug gebracht.
Geen beste buurt voor een dure set van Harman Kardon,ik hoef dan ook geen nieuwe hiervan.
Ik zie wel dat ze steeds meer problemen hebben met dit merk jammer voor hun goede naam.

harald 1969 25-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 370

Heb hem een paar dagen in bezit
Hij bevalt me niet heel erg goed
Geluid is niet zoals de types met losse componenten en hij is erg traag bij opstarten en bedienen
Ik kan hem 14 dagen testen maar na 4 dagen gaat hij terug